Kick-off MareVisie Expert Insights

Op 17 oktober 2018 was de kick-off van het MareVisie initiatief ‘Expert Insights’ en het initiatief werd erg positief ontvangen door de deelnemers. Vanuit hun eigen expertise en interessegebieden gaan de 15 deelnemers de komende maanden actief aan de slag met het schrijven en (via internet) delen van informatie.

Voorbeelden van de diverse actuele kennisgebieden waar men zich mee bezig gaat houden zijn: ‘Artificial Intelligence’, ‘duurzaamheid’, ‘renovatie’, ‘energie transitie en de bijdrage daarin van nucleaire technologie’ en ‘crisismanagement’.

De diversiteit, de interactie en de ervaring van de deelnemers met de onderwerpen en de verschillende media zijn de ingrediënten die nodig zijn voor een succesvol traject. Het traject bestaat uit maandelijkse werksessies afgewisseld met lezingen over bepaalde technologie of een training zoals het schrijven voor het internet. De volgende keer houdt Arno Nienhuis van Oracle een presentatie over de ervaringen met Social Media.”, aldus Ralph van Houdt de programma manager van het Expert Insights traject.

 

Tijdens de werksessies sparren de deelnemers met elkaar over de onderwerpen en over hoe ze dat het beste op het internet kunnen delen met geïnteresseerden. De structuur van het traject biedt een stok achter de deur om gericht naar een concreet resultaat toe te werken. Dat resultaat is een combinatie van het opbouwen van een expert rol over het onderwerp, het bereiken van je doelgroep om relevante informatie te delen en vooral het daadwerkelijk schrijven van ‘content’.

Dat laatste is volgens Ralph van Houdt eigenlijk altijd moeilijk voor specialisten: “Specialisten willen graag heel compleet zijn en niets vergeten als ze informatie delen. Het is dus niet snel goed genoeg en als er dan iets gedeeld wordt, kan het al snel heel veel detailinformatie bevatten waar de gemiddelde lezer niet direct op zit te wachten.

 

De komende maanden gaan we hier met z’n allen mee aan de slag. Iedereen maakt zijn eigen content kalender die gaat helpen om maandelijks relevante kennis te gaan delen via posts, blogs, artikelen of andere manieren. Op haar beurt zal MareVisie de opgedane kennis ook weer delen. We zijn heel benieuwd waar we over 6 maanden staan.”, aldus Céline van Kampen, de content manager van MareVisie.